ponedjeljak, 8. travnja 2013.

Rolada sa dekoriranim biskvitom



Uffff dok sam samo smislila naslov ovog posta,  jer vrlo bi bilo nezahvalno da sam napisala dekorirana rolada jel??pa svaka je dekorirana zar ne mislite tako, glazirana čokoladom, ili premazana slatkim vrhnjem, posuta šarenim mrvicama..E pa ova nije takva. Kad se malo bolje zagledate u fotografiju shvatit ćete o čemu govorim. Ma japanci su maheri, smislili su kako rolade učiniti još slađima, ovog puta igrajući na njihov izgled! Kad sam prvi put vidjela ove rolade željela  sam ih isprobati. Koliko god neobično izgleda, priprema je vrlo jednostavna a rezultat ima woow efekt. Jedna od mojih dražih blogerica, simpatična Raiza snimila je još simpatičniji filmić o izradi ove rolade, ako još niste obavezno posjetite njen blog. Za uzorke možete koristiti uzorke koje imate, ili isprintati pa po njima crtati.






sastojci za uzorak na roladi

1 bjelanjak
30 gr šećera
40 gr brašna
20gr omekšalog maslaca

sastojci za biskvit

4 jaja
1/2 šalice šećera
60 gr otopljenog maslaca
1/2 šalice brašna
1/4 šalice kakao praha

+
nadjev po želji
ganache od bijele čokolade




U maloj zdjelici  izmiješati bjelanjak s brašnom, maslacem i šećerom, ako želite uzorak u boji, podjelite ovu masu u zdjelice i dodajte prehrambene boje. Meni je puno mase ostalo budući sam radila točkasti uzorak. Masu staviti u dresir vrećicu pa na njoj napraviti mali otvor, možete koristiti nastavke da bude urednije. Ja sam koristila najtanji koji imam, Wilton 4.
Pladanj za pečenje pripremiti, odrezati komad papira za pečenje na veličinu pladnja, ispod papira staviti  printani uzorak pa crtati po njemu. Kad završite s crtanjem. Pladanj staviti u zamrzivač. Sad možete pripremiti tamni biskvit, odvojiti bjelanke od žumanjaka: Žumanjke tući s šećerom a u bjelanjke staviti mrvu solii istući u čvrsti snijeg.  Žumanjcima dodati otopljeni maslac, brašno i kakao pa na kraju lagano umješati snijeg od bjelanjaka. 
Ovu smjesu premazati preko "dekoracije". Ovo je potrebno učiniti  u što kraćem vremenu i u što manje poteza. Roladu peći u zagrijanoj pećnici, na 200 stupnjeva 10 minuta pazeći da se ne presuši jer bi mogla kod savijanja pucati. Pečenu roladu prebaciti na papir za pečenje posut šećerom, pa lagano odvojiti komad papir na kojem se je pekla. Premazati nadjevom po želji i zarolati!


24 komentara:

  1. preslatka je! i ja ih vec neko vrijeme zelim isprobati, iskoristit cu tu ideju za neke proljetne dane, uz fino voce :)))

    OdgovoriIzbriši
  2. E ovo je baš dekorativni biskvit, a samo nebo je granica u odabiru uzorka. Obično se rolade premazuju kremom, šlagom ili čokoladom kako bi se sakrio nezanimljivi biskvit, a u ovom slučaju to nije potrebno.

    OdgovoriIzbriši
  3. Melem za oči, što fotografije, što sama rolada... Svaka ti čast još jednom. ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Bilježim si recept i bit će isprobana kod mene,odmah sam se zaljubila u nju na prvi pogled,predivna je zbilja:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Oduševljavaju me ovi tufničasti rolati:-)

    OdgovoriIzbriši
  6. Rolada je predivna, ne mogu je se nagledati;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Preslatke su te tufnice, zaljubila sam se u njih na prvi pogled.:)))

    OdgovoriIzbriši
  8. Savršeno, tako dekorativno da je nevjerojatno!

    OdgovoriIzbriši
  9. Baš preslatko! Jako volim tufnice a bome i belu čokoladu:)

    OdgovoriIzbriši
  10. Jako je interesantno ovo sa dekoracijom, a točkice su mi odličan izbor, baš je lijepa ! A sigurno i ukusna, odlično izgleda !

    OdgovoriIzbriši
  11. I meni je ovo na listi za probati vec neko vreme, ali nikako da stigne,. Jako lepo izgleda! :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Tebi ova rolada uvijek uspije?
    Probala sam ju napraviti, meni nije uspjela.
    Sat vremena crtkarala sam po limu slastičarskom špricom želeći nacrtati što sam zamislila. Koristila sam 5 boja (zaprljala sam 5 zdjelica, 5 žlica, 5 slastičarskih vrećica te more nastavaka za ukrašavanje dok nisam zaključila koji mi treba za ono što želim nacrtati). Kad sam bila gotova stavila sam to u zamrzivač i bacila se na pranje masnih zdjelica, žlica i metalnih nastavaka (ručno, jer nemam perilicu suđa).
    Svega sam se držala kako piše u receptu osim vremena pečenja. Meni je 10 min. na 200°C puno previše, ja na toj temperaturi rolade pečem maksimalno 7 min., ovu sam pekla čak i nešto manje od 7 min.

    Divila sam se kako crtež dobro izgleda kad sam to izvadila iz pećnice i narolala sam to s kuhinjskom krpom.
    Ohlađeni biskvit stavila sam na komad papira za pečenje i htjela sam to odrolati i namazati kremom, ajme užasa – to je puklo na par mjesta. Ja sam sve to lijepo zamotala u onaj komad papira za pečenje na kojem sam radila i sve sam frknula u smeće.

    Smatram da kod mene nije problem u vremenu pečenja nego u količini brašna. Ja i inače dobijem osip kad otvorim recept sa šalicama jer jednostavno nikad ne znam koju šalicu trebam upotrijebiti.
    Neki dan dala sam si truda i izvadila 5 šalica iz kuhinjskih ormarića, to su tzv. šalice od 2 deci iz kojih obično pijemo čaj. No, dokle je u kojoj od tih šalica 2 deci, jer su sve različite veličine. Uzela sam mjericu, ravnalo, olovku i papir. Nalijevala sam vodu u mjericu pa u šalice i bilježila. U jednoj šalici 2 deci je 2 cm ispod ruba, u drugoj šalici 11 mm ispod ruba, u trećoj šalici 8 mm ispod ruba, u četvrtoj šalici 5 mm ispod ruba, a u petoj 2 deci je kad je šalica puna skroz na vrh. Koju od tih šalica trebam upotrijebiti kako bih izmjerila sastojke za ovaj recept?
    Znam da je svima sve jasno i kad su ovaj recept isprobavali u onoj nekoj igrici nitko nije imao problema, no ja sam od onih kojima sve treba nacrtati.

    Problem bi mogao biti i u veličini jaja. Koliko grama trebaju imati jaja (55 g?, 65g?) ili koje veličine trebaju biti (L?, M?)?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. baš mi je žao što si doživjela neuspijeh s receptom, ja ga tako radim svaki put i nema problema, u potpunosti slijedim Azirin recept, čak sam i tortu s tim biskvitom oblagala http://ave-dulcis.blogspot.com/2013/05/ave-dulcis-slavi-2-roendan.html
      iako moguće da je razlika od pećnice do pećnice presudila, iako su cure na kuvarijacijama radile po tom receptu i nisam vidjela da su imale problem

      Izbriši
    2. Nakon što sam ja zaključila da nije stvar u vremenu pečenja tj. pećnici jer sam itekako pazila na to i smatram da biskvit nije bio prepečen, ti sad tvrdiš da je stvar u pećnici, a pitanja koja sam ti postavila (veličina šalice, veličin jaja) ignoriraš. Postoji li neki posebni razlog za to ili ti se jednostavnoi neda?

      Izbriši
  13. rado ću ti pomoći da uspiješ, al ja uistinu ne vidim problem, ako slijediš recept a u njemuu nije navedena veličina jaja, ja sam koristila koja koristim uvijek. A vidim da se ni autorica ovog recepta veličinom jaja nije opterećivala.
    Što se tiče šalice ja imam posudu sa američkim oznakama, ali google kaže da je 1 cup 236 ml pa probaj tako izmjeriti

    OdgovoriIzbriši
  14. evo vidi kako su se cure snašle http://kuvarigrice.blogspot.com/2013/12/kuvarijacije-201310-radovi.html

    OdgovoriIzbriši